Automobilový průmysl je ekonomickým tahounem Evropy. Jsou na něm závislé snad všechny státy v Evropě, protože tovární ročně chrlí tisíce aut, a tak patří mezi největší zaměstnavatele. Bohužel se automobilovému průmyslu přestává dařit, a to zejména kvůli tomu, že se většina automobilek snaží lidem nutit auta na elektřinu. Green deal má být v podstatě směr, kterým by se měl vydat celý svět, ale jak vidíme, týká se to jenom Evropy. Mnozí lidé v to uvidí pouze snahu o ekonomickou sebevraždu Evropy. A ono to tak opravdu vypadá, protože automobilový průmysl v Evropě přestává fungovat.
Jedna z největších automobilek už začíná pomalu zavírat své závody, protože o jejich auta není zájem. Čekalo se, že auto na elektřinu bude chtít každý, ale opak je pravdou. Zvýšení prodejů aut na elektřinu nepomáhají ani různé dotace, kterými se evropské státy pokouší občany nalákat k tomu, aby si auto na elektřinu koupili. Protlačování aut na elektřinu na úkor vozidel se spalovacími motory začalo kvůli tomu, že spalovací motory znečišťují ovzduší. Vozidla na elektřinu mají být uhlíkové neutrální a extrémně ekologická. Bohužel už si spousta lidí neuvědomuje, že elektřina, která tato vozidla pohání, se musí někde vyrobit.
Evropa, a zejména Česko, naprosto nejsou připravené na to, že by v podstatě ze dne na den měli všichni jezdit auty na elektřinu. Na jedné straně nutí Evropa občany kupovat auta na elektřinu, na straně druhé se zavírají nevýkonnější elektrárny. Zatímco natankování benzínu trvá pár minut, nabití auta trvá minimálně půl hodiny. Navíc nemáme dostatečně širokou síť nabíječek, které by se daly využít. Problém s nabíjením aut bude i na sídlištích, a mnozí uživatelé aut na elektřinu už sdílejí svoje negativní zkušenosti. Mnoho majitelů elektro vozidel bys už takové auto nikdy nekoupili. Jedním z dalších problémů je, že nemáme dostatek elektřiny, která by mohla všechna auta nabíjet. Kam to tímto smýšlením dotáhneme a dá se Evropa ještě zachránit?